Unreal Trtnelem!
']['.']['.Csabs Forrs: www.linuxforum.hu 2005.09.25. 10:06
Linuxos keresglsem sorn egy nagyon j cikkre akadtam a linuxforum.hu-n. Szerzje:kovcszsolt alias kovi Ime:
Unreal
Elsz:
A programrl alkotott privt vlemnyemet taln azzal tudom legjobban rzkeltetni, hogy brmit is szeretnk lerni rla, a program nagysga mellett el fog trplni minden egyes mondat...
Taln soha nem lesz mg egy olyan program, melyet fizikai valjban ngy ven t fejlesztenek, sem pedig olyan, melynek fejlesztshez mg csak tervezasztalon ltez cpu s grafikus alrendszer technolgit hasznljanak fel. Megjelensekor, 1997 vgn -Eurpban 98 elejn- nem hiba nevezte az sszes magazin Quake-gyilkosnak ezt az FPS / gyilkolszs jtkot.
Nmi tudnival: 1993-ban kezdtk fejleszteni a fkdot. Akkoriban a cscs a Carmack/Romero fle Doom volt, gyhogy a fejleszts kezdetn nem volt sem plda, sem tmpont a James Schmalz - Tim Sweeney - Arjan Brussee tri eltt, arra nzve, hogyan is mûkdik egy zigvrig 3d grafikus motor... A fejlesztsben az Intel biztostotta az akkor mg hivatalosan nem is ltez MMX technolgit(valsznûleg technolgiai lerssal, valamint cpu prototpusokkal), ksbb pedig a 3Dfx adta a multitextrzshoz szksges grafikus hardware eszkzt(egy menetben egy poligonra kt textra kerl - a msodik szinte mindig tltsz, rszletessgrt felels, aprlkos textra), melynek tpust csak sejteni lehet, de rszemrl a Voodoo2 prbavltozataira, s az tdolgozott glidera tippelek. A program megjelense szmtalanszor cssztatva lett, radsul a fejleszts vgfzisban szksges fejlesztket valjban is csak a vgfzishoz rve vontk be, gy a teljes csapat gy cirka 1996 - ra llt ssze. Kezdetben nem nagyon volt elrhet semmilyen komolyabb screenshot, vagy trailer, pedig sejtheten elg meggyz llapotokat mutathatott volna a fejleszts ks-korai llapotrl. Az akkori konkurencia nagy valsznûsggel sszecsinlta volna magt... Alapllapotban kt fajta gyorstt, illetve kt programozsi felletet kezelt a hw 3d kiaknzsra: a 3Dfx krtykat glide, a PowerVR csippeket pedig powerSGL apin programozta, a szoftveres kpalkots mellett. Ksbb belpett az opengl, valamint a d3d kd is a repertorba, ennek ellennre a gilde maradt a jtk sszkpt tekintve a favorit. Semmilyen peccs, semmilyen modifikci, semmmilyen vltozat (belertve a linuxos port OpenGL kapcst is) sem kpes az eredeti 3Dfx glide ltal adott kpi vilgot utlrni. A grafika mellett emltsre mlt, hogy a jtk idben elsknt tartalmazta a jtkmenethez interaktvan igazod zent. Teht csata kzben - egsz gyesen megoldva - a zene prgsebbre kapcsol az alapdallamokrl. Akad mg bven korszakalkot jdonsg, pl. a fegyverek alternatv tzelsi mdjai, a Skaarj harcosok hihetetlenl jl mozgsa - akik ezen fell hajlamosak eljtszani a nagyhallt, hogy amikor felllegezve tovbbhalad a gyantlan jtkos a tetem mellett, akkor felkeljen s hturl vgezze ki . Folytathatnm azzal hogy ebben a programban hasznltak elszr animlt textrkat (a vz brzolsra), vagy elsk kztt lehet levgni a razor fegyverrel a fejt, lbt azon ellenfeleknek, akinek van ilyen "alkatrsze", de a legjobb recept szerint tessk szemlyesen kiprblni, megtapasztalni ezeket a "meglepetseket". Hangslyozom minden egyes dcsr vagy elismer mondat eltrpl a jtk nagysga mellett.
Krts: Trtnet szerint egy letfogytiglanra tlt rabokat szllt haj lezuhan. Belpve a single mdba, maghoz tr az ezen hajn utazott jtkos (az letben maradt rabok egyike), jl legyengtve, s kezdetben fegyver nlkl. A feladat adott: mihamarabb eltûnni innen. A bolygn jobban krlnzve az slakosok lnek, ket terrorizljk mindenfle harcos lnyek. (Az slakosok ktszeres embermretû Nali npek, akik sokszor segtik a kldetsnket, titkos helyek, iletve szksges tvonalak megmutatsval. Nem rt vigyzni rjuk emiatt!!! Tovbb qrvajl nznek ki, gyakran meditlnak a levegben lebegve, ngy kezk kzl 2 a fejkn, kett pedig a lebegsben segti ket). Egsz jl sikerlt fantasy hangulat helysznektl kezdve, kastlyon t, modern ûrhaj - belskig, sok helysznen keresztl garantlt a szrakozs, single mdban. A multiplayer viszont felejthet lett :(
|